lördag 1 maj 2010

En bok

Jag är en periodare.
Gillar att läsa böcker, men det brukar ske i perioder. Fast nu på senare år så har jag börjat få in en rutin att de 20 minuter jag sitter på t-banan till och från jobbet så läser jag en bok. Det fungerar ganska bra med vissa undantag. (Jag vet att denna rutin är så långt från orginell den kan bli).

I samband med startandet av t-bane-rutinen har jag roat mig med att skriva små omdömen av böckerna jag läst via den "hemsida" som man får via MSN. Då det är väldigt begränsat med textutrymmer blir det inga långa recensioner med litterära ambitioner. Det blir helt enkelt korta omdömen. Vill man veta vad boken handlar om får man klickan på länken.

Hade från och med nu tänkt att sprida omdömet via denna blogg, för att få upp inläggsfrekvensen. Så här kommer omdömet av den senast lästa boken.

*************************************************************************************
Titel: Soon I will be invincible
Författare: Austin Grossman

Betyg:8/10 Härligt skriven, enkelt upplägg. Väldigt underhållande att få följa med vad som pågår i skurkens samt hjältens huvud. Skulle lätt kunna bli en smaklös parodi, men är skriven med en kärleksfull glimt till superhjälteserien.




För att se samtliga omdömen:
http://cid-270194d0996c5700.profile.live.com/Lists/cns!270194D0996C5700!104/

2 kommentarer:

  1. Jag ska ge dig en utmaning... om du med dina omdöme av böcker kan få mig att läsa något annat än Offside och biografier av engelska fotbollsspelare så bjuder jag på lunch nästa gång du är i stan...

    SvaraRadera
  2. Säg till när det händer ;)

    SvaraRadera