torsdag 8 september 2011

Veckans låt

Motorhomes - Slip away

Satt och lyssnade på spellistor i Itunes som jag inte lyssnat på sedan lång tid tillbaka. Ramlade in på Motorhomes, ett band som jag gillade väldigt skarpt runt millenieskiftet. Dramatiska ballader har alltid tilltalat mig.

Den här låten hörde jag på en konsert i Linköping, tror de spelade den som sista låt. Trots att sångaren hade nån halsinfektion och kraxade ganska duktigt konserten igenom föll jag direkt. Det var strukturen och det fantastiska monotona slutet och naturligtvis sångarens röst, som jag alltid har gillat. Många parametrar i samma låt som jag är svag för helt enkelt. Och nu när jag lyssnade på den i veckan föll allt på plats igen, och att den är veckans låt är en självklarhet. Även om det är i hård konkurrens med andra låtar. Fan de var bra Motorhomes, synd att de upplöstes.

(då studioversionen inte fanns på youtube får jag nöja mig med att publicera en liveversion. Inte alls dum den heller. Lite längre och inte lika elektrisk och med ett eko av Joy division - Love will tear us apart i slutet.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar