onsdag 20 oktober 2010

Ny blogg och Ny förbättrad influensa med nya riskgrupper, kontentan, mycket är nytt

Nu jävlar ska jag ge den här bloggen en chans. Efter att ha legat i träda i princip 4 månader ska jag försöka göra en insats igen. Ny stad, (flyttat från Stockholm till Götlaborg)nytt jobb på gång, (från SJ till DSB). Så nu känner jag mig redo för en nystart, den här gången med ännu lägre ambitionsnivå. Mitt nya motto skall under denna blogg-säsong vara....."Inget inlägg är för kort, inget inlägg för trivialt, inget inlägg för meningslöst".


Verkar som influensan är här igen. Frågar vem orkar ha influensa i år, än mindre läsa om den efter förra årets överdos av influensor i media? Fast löften om nya målgrupper kanske lockar till läsning.

Förövrigt är jag som liverpoolsupporter lättad att tomtarna har lämnat skutan, synd att de inte gick till domstol igen och försökte stämma. Unnar dem att få betala mer rättegångskostnader.

Vill även lägga till att detta är en fantastisk låt att lyssna till en vardagsmorgon.

Göteborg har många fördelar, men Espressohouse är inte en av dem. Waynes coffee är betydligt bättre. Billigare, och hellre stämplar på ett papperskort framför ännu ett plastkort i plånboken.

Är geocaching det nya svart? (Vet inte hur många gånger jag har sett eller hört att något är det nya svart, och detta är då följdaktligen mitt bidrag.)


Har ju faktiskt läst en bok sedan sist, och får väl då publicera ett litet omdöme:

Titel: Kinas historia
Författare: Hans Hägerdal
ISBN: 9185873888

Betyg:8/10 Väldigt intressant och upplysande. När man läser boken inser man hur lite man vet och har fått veta om Kina, och länder utanför väst-sfären. Bra längd och språk, svepande men känns ändå inte rumphuggen. Varm rekomendation för den som är intresserad av att vidga sina historievyer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar